Träningar i Gönäs Ridhus

ojämna veckor på lördagar start 21/1     50kr tillfälle.

19-20/4 kurs i beridetbågskytte, Gönäs Ridhus, för Emil Eriksson. Kursen fullbelagd.

Träningar i Gönäs Ridhus

12/3 kl.11-13 50kr

2/4 kl. 12-14 50kr

Träningar som vi har på Hannäs.

7-8/5 Emil Eriksson helgkurs

19/5 träning 17.00-20.00

2/6 träning 17.00-20.00

16/6 träning 17.00-20.00

14/7 träning 17.00-20.00

28/7 träning 17.00-20.00

11/8 träning 17.00-20.00

25/8 träning 17.00-20.00

Beridet bågskytte

Vi är en grupp värmlänningar som tränar Beridet bågskytte.

Har precis fått besked om att Sveriges Beridna bågskyttar blivit anslutna till Sveriges bågskytteförbund och är därmed en officiell gren inom Riksidrottsförbundet! Detta innebär att det kommer bli lite mer uppstrukturerade regler, och kanske blir det så att Värmlands beridna bågskyttar behöver bli en riktig förening under SBB det återstår att se, men ett lyft för sporten är det i alla fall.

Petra Hillring håller i våra träningar när inte Emil Eriksson är här.

Emil Eriksson är världsmästare i beridet bågskytte.

www.emileriksson.eu

www.bagjaktskatalogen.se

Det finns även en sida på facebook (Värmlands Beridna Bågskyttar).

När vi tränar finns i kalendern här

Nu är det hög tid att komma igång med lite gemensamma träningar igen! Jag har bokat ridhuset i Gönäs den 12 mars kl 11-13 samt den 2 april kl 12-14. Tänkte ett nytt upplägg: att träna från marken första timmen och från hästryggen andra timmen, vad tror ni om det? Gratis för alla som har terminskort i Gönäs, övriga delar på ridhusavgiften (brukar bli ca 20-50 kr/person). Så kom med eller utan häst   Kommentera gärna vad ni tycker om upplägget och om ni kan komma

Emilberidetbågskytte

Nu är Emil-kursen fullbokad! Platserna har gått åt som smör i solsken! Det finns tyvärr inte möjlighet att ta emot fler än 8 st eftersom tiden inte räcker till.
De som har anmält via mail eller PM till mig och som därmed är uppskrivna är:
Jan Strömberg
Maria Håkans
Daniel
Melker
Carina Flygh
Lena W Johansson
Sunniva Annadotter
Petra Hillring

Den 7-8 maj 2016 är det dags för två-dagars kurs i Beridet bågskytte för regerande världsmästaren Emil Eriksson på Hannäs Hästcenter utanför Kil.
Under kursen blir det både privatlektioner och gemensam träning för att alla ska få ut så mycket som möjligt av kursen. Då Hannäs är en stor anläggning har vi möjlighet att träna hela dagarna, även när någon annan får sin privatlektion. Det kommer att vara träning med pilbågen både från marken och från hästryggen, och på privatlektionerna får man själv välja vad man vill träna på.
Pilar och bågar finns att låna för den som inte har eget. Finns även möjlighet att köpa material av Emil.

Boxar finns till hästarna och ingår i priset. Det går bra att lämna hästarna över natten om man inte vill köra dem fram och tillbaks.
Ta med egen mat, men vi kör även med pizzabeställning för de som vill. Vid fint väder grillar vi på lördagkvällen, alla tar med eget.
För att delta på kursen krävs det att du är medlem i någon av Hannäs föreningar: Wermlands körsällskap, Fjordhästföreningen eller islandshästöreningen Glaumur. Det kostar endast 100 kr/år att bli medlem och då kan man nyttja Hannäs hur mycket man vill.

Kostnad för kursen:
1100 kr för en dag, 1800 kr för båda dagarna.
Att komma och titta på är gratis.

Frågor och anmälan sker till Petra via mail: katla_star@hotmail.com eller via PM här på Facebook. Sista anmälningsdag 20 april. Anmälan är bindande. Max 8 platser.
Välkomna!